Nov 1, 2011

the truth thats hurt

        salam,..pernah tak korang hadapi kebenaran yang pahit tuk di telan? mesti penah kan? kadang-kadang hidup ni kejam kan? menghukum dengan bergitu pedih.. bile kite dapat tahu sesuatu yang betul, tapi ianya sangat menakutkan untuk dihadam oleh emosi dan perasaan.

tapi.. kebenaran yang pahit mcm peria ni lebih bagus dari penipuan yang manis macam gula tu kan? suka atau tak, kebenaran tu la kita kene terima senan ianya sesuatu yang pasti... kan?tak perlu bohong diri sendiri semata-mata nak tutup kebenaran yang pahit tu.

tapi, sebelum kita nak tahu sesuatu yang benar tuk sesuatu perkara, hati kena tenang, minda kena sedia.. baru lah kebenaran yang pahit tu, boleh kite kunyah perlahan-lahan, telan dan terus hadam.. memang pahitnye tu terasa, tapi ianya hanya sementara.. yang penting, kita tenang menelan kepahitan tu sume..




senyum je..walapun sakit.. =')

5 comments:

  1. bila sedih, makan epal hijau.. yg pahit pn leh jd masam..besh! *tetibe je*

    ReplyDelete
  2. @eyeme: hahaha.. masam pon sedap gak kan? tetibe rasa nk mkn epal.. hehehehe

    ReplyDelete
  3. @hishyamuddin: insyaallah..thanks buddy.. =)

    ReplyDelete